Dienstag, 11. September 2012

Warum nur ist es so verdammt schwer zu sagen:

Du bist völlig anders als ich, trotzdem achte und respektiere ich Dich als das, was Du in erster Linie bist - ein Mensch wie ich auch.

Du siehst ganz anders aus als ich, dennoch weiß ich, dass auch Du genau so ein Mensch bist wie ich.

Du glaubst an jemand anderen oder etwas anderes als ich, doch ich akzeptiere Deinen Glauben.

Du denkst komplett entgegengesetzt als ich, doch ich gestehe Dir Deine Gedankenfreiheit uneingeschränkt zu.

Du hast Fehler und Schwächen, die mich nerven, aber auch ich bin schließlich nicht ohne Fehl und Tadel.

Du hast körper- und/oder gesichtsspezifische "Auffälligkeiten", doch dafür kannst Du selbst nichts und deshalb mokiere ich mich auch nicht darüber.

Du bist nicht mehr ganz so jung und da ich weiß, dass es auch mir einmal so gehen wird, rege ich mich über Deine damit einhergehende zunehmende geistige und körperliche Langsamkeit sowie Deine "Schrullen" auch nicht weiter auf.

Du bist noch jung, aber das war ich auch einmal. Von daher hege ich Verständnis für Deinen jugendlichen Ungestüm, Deine Neigung zu etwas lautstärkerem Gebaren und Deine Lebensunerfahrenheit.

Du vertrittst eine andere Meinung als ich, die ich persönlich nicht teile, dennoch wird sie von mir zumindest respektiert.

Du kannst nicht das, was ich kann, dafür kannst Du jedoch andere Dinge, die wiederum ich nicht kann.

Du verhältst Dich völlig anders als die meisten anderen und somit auch als ich, doch ich möchte zumindest versuchen zu verstehen, wieso Du das machst.

Vieles von dem, was Du sagst und was Du tust, verstehe ich einfach nicht. Ich möchte jedoch versuchen, Deine dahinter stehende Motivation und die (Hinter-) Gründe dafür zu erkennen, um sie wenigstens teilweise nachvollziehen zu können.

Du bevorzugst eine vollkommen andere Lebensweise als ich, aber es ist Deine freie Entscheidung, so zu leben und diese Entscheidung wird von mir respektiert.

Du hast andere Neigungen und Vorlieben als ich, doch ich erkenne sie als natürlich gegeben an.

Du hast viel weniger als ich, trotzdem erkenne ich Dich als gleichberechtigt an und möchte Dich an meinem Überfluss teilhaben lassen.

Du hast viel mehr als ich, aber ich gönne Dir dieses "mehr", auch wenn ich die Art und Weise, wie Du zu diesem "mehr" gekommen bist, nicht immer gutheiße und versuche, gegen Deine speziellen Bereicherungsmethoden anzukämpfen.

Du hast weniger Glück gehabt als ich, was Deine Herkunft und Deine Zukunftschancen angeht, dennoch fühle ich mich Dir gegenüber nicht erhaben und überlegen.

Ich hatte weniger Glück mit meiner Herkunft und meinen Zukunftschancen als Du, trotzdem fühle ich mich Dir gegenüber nicht minderwertig und unterlegen.

Ich weiß, dass uns Menschen nur eine relativ begrenzte Lebenszeit gewährt ist. Versuche ich einfach, mir diese Zeit gemeinsam mit all meinen "Lebensgenossen" so harmonisch und friedlich wie nur irgend möglich zu gestalten.



Am Ende bleiben noch zwei weitere Fragen, und zwar die wichtigsten:

Wieso fällt es noch viel schwerer, das alles nicht nur zu sagen, sondern jeden Tag aufs Neue immer wieder auch praktisch (vor) zu leben?

Und wieso fällt es auch mir trotz intensiver Anstrengungen weiterhin so verdammt schwer, das zuvor geschriebene genau so zu sagen und vor allem auch tatsächlich leben zu können?

Vermutlich ist die Antwort darauf eine ganz einfache: Weil auch ich in der Hauptsache nur eines bin - ein Mensch...

Kommentare:

  1. Ich und Du von Martin Buber geben gute Antworten....sehr empfehlenswert....

    AntwortenLöschen
  2. All dem ist nichts hinzu zu fügen und dennoch ist alles anders,weil
    wir Menschen sind, die sich gegenseitig misstrauen.Kurz:
    Es fehlt vor allem an "Urvertrauen"

    AntwortenLöschen
  3. Sehr schön. Sollte man jeden Morgen lesen und verinnerlichen und üben.

    AntwortenLöschen
  4. Thank you for any other magnificent post. The place else could anyone get that kind of information
    in such an ideal way of writing? I've a presentation next week, and I am on the look for such information.

    Look into my page :: Buy Property buckfastleigh (devon)

    AntwortenLöschen
  5. The next time I read a blog, I hope that it won't disappoint me as much as this particular one. After all, Yes, it was my choice to read through, nonetheless I truly believed you would probably have something useful to talk about. All I hear is a bunch of moaning about something you can fix if you were not too busy looking for attention.

    Take a look at my site: www.propertywide.co.uk

    AntwortenLöschen
  6. Nice blog here! Additionally your website lots up very fast!
    What web host are you the use of? Can I am getting your associate link in your host?
    I want my site loaded up as fast as yours lol

    my web page ... try minecraft free 3d

    AntwortenLöschen
  7. I do not even know how I ended up here, but I thought this post was great.
    I don't know who you are but definitely you are going to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!


    my blog: flat

    AntwortenLöschen
  8. I almost never write remarks, however i did some searching and wound up here "Warum nur ist es so verdammt schwer zu sagen:".
    And I do have a couple of questions for you if it's allright. Is it simply me or does it give the impression like some of these comments come across as if they are left by brain dead folks? :-P And, if you are writing at other sites, I would like to follow anything fresh you have to post. Would you make a list of the complete urls of all your community pages like your Facebook page, twitter feed, or linkedin profile?

    Look at my web-site :: propertywide.co.uk

    AntwortenLöschen
  9. great points altogether, you simply won a emblem new reader.
    What could you recommend about your put up that
    you simply made some days ago? Any certain?


    Here is my webpage :: furnished

    AntwortenLöschen
  10. Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed surfing around your blog posts.

    In any case I will be subscribing to your rss feed
    and I hope you write again soon!

    My blog http://www.propertywide.co.uk/rent/search/shropshire/furnishings-furnished/flat

    AntwortenLöschen
  11. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something
    which I think I would never understand. It seems too complex and
    very broad for me. I'm looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

    Review my web-site - on front page

    AntwortenLöschen
  12. Great post. I was checking continuously this blog and I'm impressed! Very useful information particularly the last part :) I care for such info a lot. I was looking for this particular info for a long time. Thank you and good luck.

    Here is my website; Rent Property

    AntwortenLöschen
  13. Simply want to say your article is as surprising. The clarity in your publish is just great and i
    can assume you're knowledgeable on this subject. Well along with your permission let me to take hold of your RSS feed to keep updated with coming near near post. Thank you 1,000,000 and please keep up the rewarding work.

    Feel free to surf to my blog post :: Buy Flats beaconsfield (Buckinghamshire)

    AntwortenLöschen
  14. Admiring the time and effort you put into your website and
    detailed information you provide. It's great to come across a blog every once in a while that isn't
    the same outdated rehashed information. Excellent read!

    I've saved your site and I'm including your RSS feeds to my Google account.


    Also visit my website property

    AntwortenLöschen
  15. continuously i used to read smaller articles which also
    clear their motive, and that is also happening with this
    article which I am reading here.

    my blog; Found It

    AntwortenLöschen
  16. Awesome issues here. I am very satisfied to peer
    your post. Thanks so much and I'm looking forward to contact you. Will you please drop me a e-mail?

    Look into my page: Www.Propertywide.Co.Uk

    AntwortenLöschen
  17. Amazing blog! Is your theme custom made or
    did you download it from somewhere? A theme like yours with a few simple adjustements would really make my blog stand out.

    Please let me know where you got your design. Kudos

    Look at my web-site: Find a Bungalow

    AntwortenLöschen
  18. It's actually a great and helpful piece of info. I am satisfied that you just shared this helpful info with us. Please stay us up to date like this. Thanks for sharing.

    my web-site ... property

    AntwortenLöschen
  19. My family all the time say that I am killing my time here
    at web, however I know I am getting experience every day by
    reading such fastidious articles.

    Here is my site ... property

    AntwortenLöschen
  20. Good information. Lucky me I ran across your site by chance (stumbleupon).
    I've book marked it for later!

    my web-site ... see page

    AntwortenLöschen
  21. Oh my goodness! Impressive article dude! Thank you so much, However I
    am going through problems with your RSS. I don't know the reason why I am unable to join it. Is there anyone else having the same RSS issues? Anyone that knows the answer can you kindly respond? Thanx!!

    Also visit my blog post ... Genf20 Plus Testimonials

    AntwortenLöschen